" jobba med dig själv "

Idag är det söndag, vilket innebär att helgen är slut och imorgon slår vardagen till på ett sånt där härligt
måndags-morgon-sätt...
härligt härligt...


Har tillbringat den senaste timmen till " Johan glans World Tour Of Skåne"
Fan vad han är bra!
Utan tvekan min favoritkomiker! :)

                                         



Igår eftermiddag åkte  jag ut och hälsade på min kära morbror och Maggan i Vallentuna.
V'äldigt trevligt!
Blev grillat till mat o gott vin och det var riktigt skönt att vara tillbaka där hemma en stund :)
Sov kvar till idag, så kom jag hem, funderade på att tvätta, men kom på att jag verkligen inte hade någon lust med det. Så det får bli i veckan ist :)

Imorgonbitti bär det av till farsta Centrum och mina chefers salong.
Elin och jag ska få testa alla dessa nya fantastiska produkterna på varandra och deras kunder.
Aldrig varit i farsta heller.. så det lär ju bli en upplevelse det med :) hehe

Jag har glömt att berätta om presenten som jag fick av Ida, när vi sågs över fika och ett glas vin förra veckan.
Tycker det är fantastiskt att hon snappat upp att jag har dåligt självförtroende trots att det är nånting hon o jag pratat om kanske EN gång tidigare.!
Jag fick boken " självkänsla nu" med ett anteckningsblock till.
Så nu jäklar ska jag lägga ner tid att se till att jobba med mig själv och försöka ta bort alla destruktiva tankar.
man kan om man bara vill... övning övning övning!
Och jag hade en konversation med Jacob sist jag var hemma om hur min dåliga självkänsla och självförtroende, kanske ger mig en illusion av att jag skyddar mig själv från att bli sårad, men märker inte hur ledsna de i min omgivning blir när jag inte kan tro på  vad de säger.
Jag har alltid sagt att jag hellre tror folk ljuger för mig , än att sanningen kommer fram och slår ner mig.
jag ska ändra de tankarna från och med nu,
Jag ska lära mig att ta komplimanger och verkligen suga åt mig dem, njuta av att höra att jag gör något bra eller att jag ser fin ut i klänningen jag valt för kvällen.
DIT vill jag komma....


Så det blir läsning ikväll tillsammans med anteckningsblock.
Jag är faktiskt skyldig mig själv detta.
Om jag inte tycker om mig själv kommer jag ALDRIG att tro att någon annan kan göra det heller.
Och så kan jag inte resonera längre.

Denna resa kommer bli spännande!





I fredags var det begravning för Niklas..
Vet inte hur Jacob mår efter den, skickade ett sms till honom på fredagsmorgonen om att jag tänker på dem. Så skulle vi höras av  på lördagen igen... det gjorde vi inte.. vi har inte hörts av idag heller..
Förstod att han inte skulle ringa, jag skulle inte heller orka..
Men jag börjar tröttna på den här situationen. Inte okej längre.
Nu ska jag ge mig själv en push i ryggen och se till att folk inte kör över mig längre. Då är det inte heller okej att du gör det.
Inte ens du...!


Nu blir det poker innan bokläsning. måste värma upp :D


Tjingelingen



Kommentarer
Postat av: mackan

håller med dig där, JOhan Glans är sjukt jäkla bra..men han e ju skåning så;) blir det sensation white i helgen eller? :)

2008-11-10 @ 16:56:18
Postat av: maria

mm ha när vansinnigt bra!

ingen sensation alls. själv då? var du där?

2008-11-15 @ 06:53:25
URL: http://mariaaskenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0