its a new day.!

Idag, torsdag, blev jag tröttare på mig själv än vad jag nånsin varit förut!
Började med att jag stapplar upp ur sängen, skittrött som vanligt, gör mig i ordning o åker ned till tåget..
Väl inne i stan ska jag dra kortet i spärren till tuben o upptäcker att det bara funkar inte hur många gånger jag än drar... Väldigt irriterande. Så jag stapplar fram till den lilla gubben i lådan o frågar, ganska orevligt om jag tänker efter nu i efterhand..:
- Varför funkar inte mitt kort? Va ede som e fel?
Herrn bakom glaset tittar på mitt kort o sedan på mig, höjer ena ögonbrynet o frågar vad det är för datum idag. Jag som e sjukt seg tittar frågande på honom och fattar inte vart han vill komma. Då böjer han sig fram och säger:
- Det står den 11e här på ditt kort, vad är det för datum idag?

Dåååå vaknar ju jag till o svarar skamset:
-Ooooj, det är ju den 13onde ja.. hoppsan hoppsan. Då får jag springa och köpa ett nytt..
Så jag staplar därifrån med lågt hängande huvud, för det är var faktiskt lite pinsamt. Så var jag tvungen att kolla hur mycket pengar jag hade kvar på kortet eftersom ett nytt kort kostar 360 kr eller nåt sånt..
Då blev problemet att iiingen bankomat i närheten var öppen, så jag fick springa 20 mil för att hitta en fungerande bankomat, vilket jag kände att jag egentligen inte hade tid med eftersom tåget hade varit försenat in, och jag skulle komma sent till skolan ändå, men jag skutta runt där i kylan o frös halvt ihjäl...
När jag väl ser en fungerande bankomat upptäcker jag till min fasa att bankomatkortet inte ligger i plånboken!
Var Fan Är Den!?
Ringer till pappa för att ... jaa, vet inte egentlgien? Vad ska han göra åt saken? Han kommer med den sjukaste idén om att jag kanske borde ställa mig brevid den trevliga herrn som alltid står o spelar i tekniska högskolans tunnelbana. Jag svarade snällt att jag inte hade lust med någon ironi just då. Pappa slutade.

Men jag hade ju ändå inte löst mitt problem... jag rotade igenom hela väskan efter kortet, men senare kom jag på att det låg hemma i andra jackan. Typiskt Maria Askenberg vill jag lova!
Hade ungefär 20 kronor löst på mig, vilket jag kanske kommer till skolan på, men inte hem. Funderade på att planka, Men vakterna står ju snällt o håller koll, så jag bestämde mig för att låta bli!
Så fick jag sms av Frida om att jag skulle ha kund klockan 9?! Svarade bara att pengaproblem stod i vägen o att jag inte skulle hinna. Värsta dagen i mitt liv.! Kändes totalt onödigt att ens ha gått upp på morgonen!
Smsade till chefen och sa at jag inte skulle jobba idag, e tvungen att ta en dag åt mitt pluggande. Kan inte sitta uppe på nätterna längre. Ska jobba fre-lör-sön ändå.
Så när jag var hemma smsade Bea o frågade om jag skulle jobba. Hade naturligtvis glömt mobilen i jackan, så stackars Bea hade varit på jakt efter mig ett bra tag.
Hur jag kom hem kanske ni undrar? Joo jag använde faktiskt det gamla kortet eftersom det inte måste dras i någon spärr på tåget, utan där kollar konduktören, o inte kollar han något nämnvärt noga. Så hem kom jag ju iaf.!

Det har varit en sjuk dag. Jobbig som få! Kollade pengarna på kontot förut. Hade mer än förväntat! :O Undra hur det gick till! haha

Sen pluggade jag som en dåre, astrött, käkade och somnade klockan 8, Sov tills nu då klockan är 4. Vaknade skitpigg.
Och jag äääär verkligen trött på mig själv. Jävla lucia, alltid nåt som blir fel för mig på denna dag. lika bra att stanna hemma från början!

Imorron ede en heldag på salongen. E inte på humör för det. Vill ju inte bli frisör alls längre!
Tycker inte ens att det är speciellt roligt! Vill bara bli klar o sen fort som fan in på högskola. Bara läsa till massa kurser o känna att jag gör någonting med mitt liv.. för just nu känns det ganska  meningslöst!

Vi ska få lönen på söndag med. Känns väldigt bra! Räknade ut att det blir en ganska feeeet lön denna månad. Kan inte komma bättre än nu till jul . Massa klappar att köpa :) Men mycket pengar ska till mamma för senaste mobilräkningen som var något hög... :/ men det hör inte till ovanligheten...
Så ska Sandra låna 2000 av mig. Skulle ju ha pratat med henne idag. Men när jg ringde så sov hon, sen sov jag när hon smsade.. Så får väl ta det imorron. :P

Nu ska jag ta och hoppa in i duschen . kallt som tusan här hemma.
Hoppas ni sovit gott! imorron ede en ny dag....


Kommentarer
Postat av: charming man

Godnatt:)

2007-12-14 @ 04:21:31
URL: http://failures.blogg.se
Postat av: maria

Godnatt.. :P

2007-12-14 @ 05:00:48
URL: http://mariaaskenberg.blogg.se
Postat av: Aso aka kingen!

det är ändå ingen ursäkt för att du ska missa folks sms, men när du inte vaknar av det kan du ju alltid vara schysst och svara senare, när du är vaken. eller skiter du i o svara när du märker att de va, t ex, 1 timme sen, personen i fråga skickade sms till dig.

2007-12-15 @ 03:15:53
URL: http://princee.blogg.se
Postat av: maria

Men vännen, jag vaknar ju mitt i natten sen då! Varför ska jag smsa då? när folk ändå sover?

2007-12-15 @ 03:18:45
URL: http://mariaaskenberg.blogg.se
Postat av: Aso aka kingen!

vaknade du mitt i natten idag då?
när du sket i o svara på mitt..?

2007-12-15 @ 03:19:50
URL: http://princee.blogg.se
Postat av: maria

va? jag vet inte..? spelar de nån roll? ge dej nuuu

2007-12-15 @ 03:22:03
URL: http://mariaaskenberg.blogg.se
Postat av: Aso aka kingen!

spelar någon roll?
så jävla dum!

2007-12-15 @ 03:23:02
URL: http://princee.blogg.se
Postat av: maria

jag vet att du tycker det.. de har du berättat för mig ett antal gnger bara den senaste veckan!

2007-12-15 @ 03:25:30
URL: http://mariaaskenberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0