Dr Phil

Jag ligger just nu inne. Har blivit blåsigt ute. :/ Vill inte att våren ska dra sig tillbaka...

Såg på Dr Phil precis. Dagens program handlade om matvanor av olika slag.
En familj med 3 döttrar hade en sån sorglig historia.
Äldsta dottern var överviktig, den mellersta tränade mycket så hon var precis som man anses ska se ut, så fanns en liten 9åring som fått höra av vänner och sin egen pappa att hon var tjock!!!! HUR I HELVETE TÄNKER FOLK!?
Hon är en liten gymnasttjej på 9 år! Hon ska inte behöva höra sådant!
Därifrån började hon kräkas upp maten hon åt för att slippa känna förnedringen.
Det gör så ont i  mig. Stackars tjej!

Hur kan man säga att en 9åring är tjock!? Hon åg ju ut om jag gjorde när jag var 9.. o inte en enda gång under min barndom blev jag kallad tjock!
Tragiskt att idealen ska gå ner så långt i åldrarna.!
När smala tjejer i min egen ålder klagar över att de inte kan komma i de minsta jeansen blir jag med  lite trött. Måste man göra det.!?
Jag är kurvig. fick nyligen höra av en att jag borde gå ner i vikt om jag skulle  ha något att säga till om., vad nu det ska betyda.
Även om denna människa inte betyder speciellt mycket för mig så gjorde orden väldigt ont ändå. Därav min diet och träning med hitlergubben ako.
Ska man verkligen behöva bli sårad!?
Hur viktiga är idealen egentligen!?

Som man kan märka har min sjukdomstid fått mig att se mycket på alla möjliga program. Dr Phil kanske inte är den bästa psykologen i världen. Men han tar ta mig tusan upp väldigt bra problem som finns överallt. De flesta människor känner nog igen sig!


                                                    image123     image124




Jag tänkte att jag skulle runda av detta deppinlägg med att säga
hur duktig Sandra är!
Bättre planering får man väl leta efter!? ;)


Kommentarer
Postat av: Kimmi

9 ar o blir mobbad for sin vikt, hemskt, o utav sin egen pappa!!!!!. Hon kommer sakert vaxa upp och ha at storningar, stakkarn. Bra skrivet Maria =)

2008-05-15 @ 22:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0