en dag hos pappa..

idag kom min käääära farfar på besök då jag var hos min far..
Min farfar är en mycket gammal ... speciell man ...

Lillasyster Simone då farfar o hans tant kliver innanför dörrn: Fan, nu satte du ju dig i fotöljen och jag i soffan. Dom kommer ju sätta sig här! FAN!

Farfar frågar mig: Var bor din farmor och farfar nu då?
Jag ser lite frågande ut och säger: Du menar väl mormor o morfar?
Farfar: Jaaa så blir det ju ja
Pappa: Du vet, du är ju farfar åt Maria också...
Farfar: jaaa, de är ju inte så lätt att veta...
Pappa går fnissande ut ur rummet ocjh jag känner mig smått bortglömd....

Min lillebror kommer in i rummet och sätter sig brevid pappa.. farfars tant säger: Och är det här hennes dotter? och pekar på mig.
Pappa:
Nej, det är min son...

Farfars tant hälsar på mig och frågar var jag jobbar.
Jag svarar:
På NK i Stockholm
Tanten: Jaaaa, där har jag varit, på drottninggatan??
jag: njaaaae... inte riktigt..... :D

Farfar och tanten har precis gått och farfarslukten ligger som en äcklig dis i lägenheten. Simone sätter sig i andra fotöljen, så vtittar hon upp med stora ögon på mig och säger: Fan., farfar satt ju här nyss, nu kommer jag lukta som honom hela kvällen!

Herregud... ett besök av farfar och tanten kan göra så sjukt mycket...
Som ni förstår är min fars sida av släkten i en klass för sig. Goa gubbar!  :D

nu tänker jag inte skriva mer om detta även om  många historier finns att berätta.... Det är för jäkla pinsamt!!!!!
Pappas sida........


Jag älskar dig ändå Pappa!
Det är inte ditt fel....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0