äventyr på jourmottagningen


Igår mådde jag riktigt riktigt dåligt.
Hade feber, ont i hela kroppen, sprängande huvudvärk, hosta och nackspärr.
Och eftersom jag varit dålig så länge så åkte vi tillslut ner till jourmottagningen.
Jag kände mig som en pestsmittad.
De trodde först att det kunde vara svininfluensan. så jag fick munskydd, vänta utanför, sen gå in i ett rum med varningstriangel på. HJÄLP tänkte jag
Sen kom läkaren in o kollade i mina öron, o lyssnade på lungor och hjärtat, o åetade mig lite i halsen.
Sen kom sköterskan o tog en jäääääkla massa blod ifrån mitt finger.
så väntade vi.... o väntade... o väntade....
Efter lite mer än en timma kom läkaren in  igen o sa att de inte kunde hitta nåt ovanligt alls. Inget fel på mig!
Och han sa att det inte var någon vanlig influensa heller. Och inget fel på blodvärde eller nånting.
Med andra ord kunde de inte sätta en diagnos på mig.
Han sa att det var ett virus.
Så nu ska jag bara knapra maxdosen av alvedon o hoppas det går över snart....
Jag som kände att jag var nära döden i princip kunde inte bli mer chockad.
Va fan. får man säga så bara? :O
Skönt att jag inte smittar iallafall. Tur som satan att det inte är någon bakterie jag har åkt på. Men iallafall...


Så igår gjorde jag inget annat än sov o gnällde omvartannat. himla tråkigt.


Idag mår jag bättre.
Ingen feber, men nackspärren är kvar o jag har fortfarande ont i hela kroppen... :/
men bättre är det som sagt :) hiiiimla skönt !


Nu ska jag käka lite glass o vänta på att Frida ringer tillbaka :)


TJINGELINGEN



Kommentarer
Postat av: simone

Haha vilken upplevelse det måste ha varit !

Jag skulle bli ganska skraj om dom sa så till mig ;o



Men hoppas du blir bra snart :)



Pusssss

2009-08-17 @ 20:37:32
Postat av: Anonym

Haha vilken upplevelse det måste ha varit !

Jag skulle bli ganska skraj om dom sa så till mig ;o



Men hoppas du blir bra snart :)



Pusssss

2009-08-17 @ 20:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0