inspirerande helg :)

Igår, lördag 31/1 var det mufmöte.
Mitt favoritämne var på tapeten. såhär såg schemat ut :

incheckning

Borglig rättspolitik med Christoffer Järkeborn -
Han arbetar som politisk sakkunnig åt beatrice Ask!
Snubben  har mitt drömjobb!!!!!
Väldigt intressant att höra vad moderaterna planerat för förändring av vårat rättsystem.
alla vill ha låååånga livstidstraff, men vem fan ska betala?!

Fika


Seminarium om rättspolitik med Christoffer Järkeborn

Härligt att diskutera hur man kan förhindra att ungdomar ska hamna på fel bana,  vad kan man göra för att förhindra att gamla fångar inte ska få återfall och tillslut komma tillbaka till fängelset, hur rehabiliterar man bäst människor som inte  VILL bli rehabiliterade, men som blivit dömda till det.
Härligt att höra så många olika perspektiv.
Det är verkligen inte " bara att " , som jag, med så många andra, först trodde.
Det ligger så mycket bakom och även att " låsa in någon o kasta bort nyckeln " kostar staten miljontals kronor.. Är det värt att betala det? Vill vi skattebetalare verkligne göra det ist för att satsa på att få ut rahabiliterade fångar i samhället igen som fungerande människor?
Nåt att tänka på. Jag önskar att jag var han. Snubben är bara 23 år och har redan kommit så långt!
Fick hans mail o visitkort och jag känner att han faktiskt kommer att kunna vara till stor hjälp för mig att nå dit jag en dag vill vara!
Tack Christoffer!
Läs gärna hans blogg med:  www.jarkeborn.blogspot.com



Inför Europaparlamentsvalet med Erik Bengtzboe - Han sitter i mufs förbundsstyrelse
Valet är den  7e juni, och även om  ni tror att det inte  spelar någon roll om lilla sverige röstar så GÅ OCH RÖSTA!
Om Sverige får en betydande plats i EU så kommer vi kunna påverka med större kraft!
Vi vill ha fler moderater i euparlamentet.
NI behöver inte vara så himla insatta i politiken, men  när man väl har chansen att kunna påverka hur sverige, och Europa ska styras o vilka lagar som ska gälla, så gör det!
Sitt inte i soffan o gnäll över hur dåligt ni  har det, Ställ er upp o gör nåt! Se till att rösten ändå är inne.!!
Sen kan man inte alltid få som  man vill. Men då har ni iallafall en åsikt!
Är så trött, typiskt en sossestad som Norrköping att vara så bittra och tjuriga, men vägra göra nåt.
Dags att ändra på det va?!



Årsmöte MUF Norrköping
Blev vald in i styrelsen! DET NI !!! NU jäääääklar ska det bli ändringar!
SItter som ledamot tillsammans med en hel bunt härliga människor. Vad har ni för tankar o funderingar? Vad skulle ni vilja se ändring på?
Ge mig förslag o åsikter så ska jag iallafall ta upp dem.
Det kanske man inte kan tro, men moderata ungdomsförbundet är ett ungdomsförbund som de lyssnas på!
Det är värt det. Så släng hit det!



Middag på Oliver Twist
Lika god mat som alltid! Fantastisk kycklig med grekisk sallad och potatisgratäng!
Fantastiska tal och jag fick choklad och en jättebra mottagning av både Norrköpings medlemmar som Linköpings! Det var verkligen jättetrevligt.!!! Efter middagen gick vi tillbaka till lokalen där det blev lite dricka o skitsnack.  Eller ja skitsnack o skitsnack. Det mesta handlade om vad som sagts under dagen, och jag fick verkligen mycket bra tips på vad jag kan göra för att nå dit jag vill.
Det är verkligen härliga människor jag har tt göa med där nere!
Helt plötsligt dök  Johanna upp oxå! En himla överraskning, ooooootroligt kul! Hon skjutsade mig till maxså jag kunde fyllekäka på väg hem. Somnade som en stock väl hemma. :)



Tack för en trevlig kväll.

TJINGELINGEN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0