Lets play the loveGame....


Lets have some fun.... ;)


Har precis läst klat första delen i nya boken Hemrik Fexeus | Konsten att läsa tankar


Ett litet utdrag för er som faktiskt är liiite nyfikna på detta:

" Du kan inte tänka en enda tanke utan att det också händer något med dig rentkroppsligt.
   Alla dina tankar påverkar din kropp på något sätt. Ibland är det väldigt tydligt. Om du känner rädsla så blir du torr  
  i munnen och blodflödet till dina lårmuskler ökar som förberedelser för att kunna springa därifrån.
  Börjar du tänka sexiga tankar om killen i ica-kassan så märker du väldigt tydliga reaktioner i din egen kropp
  - Trots, att det alltså bara var en tanke.  Ibland är reaktionerna så små att de är otydliga för blotta ögat.
   Men de finns alltid där. "


Älskar den här boken. :)
En övning tidigt i boken lyder :

" bit ihop käken

  Sänk  ögonbrynen

  Stirra på en punkt framför dig

  Håll så i 10 sekunder.


Om du gjorde det rätt kommer du ganska snabbt känna att du börjar bli arg "



Det här med beteendevetenskap är väldigt spännande.
Ska snabbt in på andra kapitlet. Vill komma till alla övningarna börja tärna på folk jag träffar om det han skriver verkligen är möjligt.
Att kunna se på någon när den ljuger.
Han skriver ju om precis allting som kännetecknar en lögn. Ögonenrörelser, kroppsits, handrörelser..
Lägger man ihp allt det och är lite uppmärksam så kanske, kanske man kan börja se små mönster själv också.
Spännande




Har en liten klump i magen.
Fattar inte varför det blir såhär igen... Hur är det egentligen möjligt? Förklara det för mig.






Imorgon ska jag gå till gymet och hårdträna, nu skiter jag i knät. Vet ju ändå inte vad jag kan göra åt saken.
Följer du med Johanna!? :) Dra med Frida om hon nu blivit frisk med!
Skulle behöva ladda ner massa bra musik också. Svårare att träna hårt när man inte har musik. De spelar så lågt på gymet att man inte blir lika laddad...
Vill springa av mig lite irritationer på löpet, dra massa magövningar så jag får sån träningsvärk att jag inte kan gå på hela veckan, känns som om jag skulle vilja ha det..
Finns det någon mer än jag som njuter av träningsvärk eller är jag helt klart dum på riktigt? :P





TJINGELINGEN SÅLÄNGE :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0