Hemlösa + Brott

Bostadslösa begår brott - för att få tillbringa vintern i fängelse eller häkte. Där finns mat, sovplats och skydd. Bilden är tagen vid anstalten i Norrtälje. Foto: Kriminalvården


Det är bättre att sova i en fängelsecell än under en bro. Därför begår många hemlösa brott på vintern, för att slippa sova ute under den kalla årstiden.







Det är ju inte klokt.
Finns det ingenting vi andra kan göra för att dessa människor iallafall ska slippa begå brott för att inte drysa ihjäl!?
Jag har kollat runt lite i Norrköping vad som görs för de hemlösa där. Visade sig att mormors gamla granne, som hon pratar med då o då jobbar i nåt kök eller så som hjälper de hemlösa.
Jag har beslutat mig för att hjälpa till.
Jag vill inte längre veta om problemet, utan nu vill jag vara en del av lösningen.
Har du aldrig själv funderat över att hjälpa till?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0