Totalt nollställd.

Jag är så himla stolt över min pappa!

Det var en sån otroligt fin begravning han ordnat för farfar. Finns inte ens ord. Allt var perfekt från början till slut.

För min del var det tufft på säkert miljoner olika sätt. Trodde aldrig att jag skulle klara det här. Men jag tog tid på mig, och det gick ju tillslut. Men det tog lång tid innan jag satt på min plats.. och jag var ute ur kyrkan på  5 röda sekunder. Tror inte jag andades under hela ceremonin! Jag släppte ut det vid minnesplatsen hos wilma sen. och jag kan bara säga att det inte finns någon som har en sån underbar lillasyster som jag! Hon höll min hand och släppte den inte! jag älskar dig skruttungen!

Till pappa skulle jag vilja säga miljoner saker. Han är så stark, modig och duktig som  klarar av allt det här. Vill  att du ska veta att jag finns här vid minsta lilla. om du så bara vill ventilera eller bara prata ut! Du har gjort ett hästjobb! Och jag vet att det är mycket kvar, men att du gjort allt du redan gjort är både fantastiskt och beundransvärt. jag älskar dig pappa! Du är bäst.

 

efter ceremonin blev det smörgåstårta. peteade i oss lite  iallafall. Många släktingar jag aldrig träffat, vissa kunde jag kanske lika gärna skippat, vet inte ens vad de gjorde där. Ni som känner mig vet att det är väldigt komplicerat det där. Men hur som haver, det var trevligt och många roliga minnen om farfar togs upp. Några tårar fälldes. sen sa vi hej då.

Pappa, Simone och jag åkte tillbaka till krematoriet och kollade på alla blommor. Satt hos Wilma ett tag med. Det kändes skönt. Att bara vara där. Inte som förr, när jag hade någon som tog mig om jag föll, men att ha pappa på  en  sida, och lillasyster på andra värmde i hjärtat.

 

 

 


 



jag vet att farfar har det bra där han är. Men det är ju nu man känner att man faktiskt hade velat säga en massa saker till honom. Förhoppningsvis lyssnar han nu ändå. Eller så visste han det redan innan, även om det var osagt rakt ut...







Nu är klockan 20 över 10 och jag är totalt utpumpad. Sov någn timma när jag kom hem, men det hjälpte inte alls. Jag är verkligen helt energilös och orkar inte en minut till. Det blir att krypa ner i sängen nu med en bok jag lånade från Frida. Lite spännande läsning. Gissar på att jag kaaaanska kanske hinner läsa en sida innan jag slocknar.

Älskar dig pappa!

NattiNatti

 


Kommentarer
Postat av: Ellen

haha ja jag kanske ska göra det??



Sjukanmälde mig idag (!!), känner av halsen och vill verkligen inte utveckla någonting just nu...... hoppas du har en skön ledig dag!

2009-09-03 @ 15:51:39
URL: http://ellene.blogg.se/
Postat av: Simone sjöberg

Haha , klart jag håller dig i handen ! Du är världens bästa syster ska du veta !! står ALLTID vad din sida. i alla lägen ! (L)

Älskar dig syster ! <3

2009-09-03 @ 18:26:43
Postat av: simone sjöberg

Vid din sida *** <3

2009-09-03 @ 18:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0