Karriärsångest.

Idag satt jag o pratade med en vän.
Så fick jag den STORA frågan.

"Men Maria, vad är det du VILL med din karriär egentligen?"

Och helt ärligt, så måste jag säga att mitt svar var så chocande jävla asbra att jag måste ta och citera mig själv!

" Mitt perspektiv på karriären ahndlar om att klätta uppåt. Man är så framgångsrik som takten man rör sig uppåt i organistationen eller företaget man jobbar på.
Jag har en inneboende tävlingsinstikt som driver mig frammåt. Högre positioner innebär ökat ansvar och större befogenheter. Jag tycker att ledarskap är spännande och jag är en grym ledare i grupper där fokus ligger på resultat.
Jag har en fallenhet för att skapa lönsamhet eftersom jag känner att inspirationen kommer från att pusha sig till nästa nivå.
Jag trivs bra i stora organisationer och siktar gärna på chefsposten. "


Visst visst. jag vet att det var en våldsam sammansättning och självklart använder jag mig inte av så fina ord egentligen. Men nu när jag skriver det så kom det så naturligt.
Ja.. jag tror jag kommer ha en fantastisk karriär!


                    

Bara så ni vet ;)



Nu kommer snart min älskade vän med vin.
Det blir mysigt här i sjukstugan :=)



PUSS PÅ ER




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0